زواج الثلاثة سنوات

بسم الله الرحمن الرحيم

من ما لا شك فيه أن الكنيسة ستتنكر من هذه الحقائق التي ساطرحها عليكم ولكنني لن أتكلم من بنات افكاري بل من داخل كتاب الكنيسة بعهديه لنكشف كيف تؤمن الكنيسة بزواح الأطفال ذات الثلاثة أعوام .

 

كلنا نعلم أن الديانة المسيحية هي طرف لا يتجزء من  الديانة اليهودية  .. فالكنيسة تؤمن بان يسوعها هو غله العهد القديم والعهد الجديد وأن مضمونه هو كلام يسوع وهو كلام مقدس .. ولا يمكن للكنيسة بأي حال من الأحوال انكاره أو التبري منه أو غدعاء أن العهد الجديد نسخ العهد القديم لأن فكرة النسخ مرفوض بالكنيسة .

 

فتؤمن الكنيسة أن يسوع (الله/حاشا لله)  هو الذي ألهم أسفار العهدين وألفها، ورتبت الأمور بحكمته .

 

العدد31

17 فالان اقتلوا كل ذكر من الاطفال و كل امراة عرفت رجلا بمضاجعة ذكر اقتلوها 18 لكن جميع الاطفال من النساء اللواتي لم يعرفن مضاجعة ذكر ابقوهن لكم حيات .

سؤالي : كيف سيتمكن الجنود من الفصل بين المرأة التي ضاجعت رجلاً والمرأة التي لم تضاجع رجلا؟ يعني دي مش حتبقى حرب .. دي حتبقى مزبلة غير أخلاقية بالمرة .. لأن المفروض إن جميع النساء ستخلع ملابسها عارية ملط وتفرد جسدها على الأرض فاتحة أرجلها ليأتي الرجال ليدخل اصبعه داخل  فروجهم للكشف عن بكارة النساء امام الناس علانية .. وبعدين إحنا مش بنتكلم عن إمرأة أو عشرة.. بل نتحدث عن عشرات الآلوف ………………. شفتم قذارة في الدنيا مثل هذا؟ .أنا الآن لست بصدد شرح أو نقض هذه الفقرة بل أنا بصدد الحديث عن الجزء الذي يقول :  { لكن جميع الاطفال من النساء اللواتي لم يعرفن مضاجعة ذكر ابقوهن لكم حيات}.. هنا الآن يتحدث عن اطفال لم يضاجعن ذكور .. فما هو سن الطفلة الذي من خلاله يمكن لها مضاجعة ذكر .

شرح التلمود هذه النقطة وأوضح بأن الطفلة ذات الثلاثة سنوات ويوم واحد مؤهلة أن تضاجع رجل .. طبعاً  تفسيرات الكنيسة لم تُشير أو تفسر هذه الفقرة كما فسرها اليهود أصحاب العهد القديم .

فالكتاب المعتمد لليهود في تفسير العهد القديم هو التلمود .. وكلنا نعلم أن الكنيسة وكاتب إنجيل لوقا يؤمنوا بوحي التلمود لأن الكرة الأرضية ليس عليها كتاب يقول ان هالي هو أبو العذراء عدا التلمود .

لم يكن التلمود هو الذي اقر بأن  زواج البنات يبدأ من سن الثلاثة سنوات ويوم واحد .. لكن لو تابعنا زواج اسحق بن ابراهيم عليهما السلام كما جاء بسفر تكوين سنجد أن اسحاق تزوج رفقة وعمرها ثلاثة سنوات .

ففي تكوين(17:17) نجد أن الكاتب أشار بأن سارة زوجة ابراهيم انجبت اسحق وهو في سن التسعون عاماً بقوله : {وهل تلد سارة و هي بنت تسعين سنة} …… كما أن تكوين(22:23)و(23:1) يُشير بأن ابراهيم وصله خبر  ميلاد أبناء وأحفاد لناحور  وأخرهم كانت ولادة (رفقة)  وهذا كان يوم وفاة سارة والتي توفت وعمرها 127 عام حيث أن الخبر جاء متزامناً مع مولد رفقة  وهذا يعني انه في ذلك الوقت كان اسحق عمره 37 عام و(رفقة) كان عمرها يوم واحد .

ففي تكوين (25:20) ذكر ان اسحق تزوج (رفقة) وكان عمره أربعون عاماً بقوله : {و كان اسحق ابن اربعين سنة لما اتخذ لنفسه زوجة رفقة}  .

فكون ان (رفقة) ولدت يوم ممات سارة وكان اسحق عمره في ذلك الوقت 37 عام .. ثم تزوج رفقة وعمره اربعون عاماً فهذا يؤكد بأن اسحق تزوج رفقة وعمرها ثلاثة سنوات .

مصادر التلمود

زواج الثلاثة سنوات زواج الثلاثة سنوات1زواج الثلاثة سنوات2

Girls at the age of 3 were forced into sex in both the Talmud and the Bible:

They fought against Midian, as the LORD commanded Moses, and killed every man……..Now kill all the boys [innocent kids]. And kill every woman who has slept with a man, but save for yourselves every girl who has never slept with a man. (Numbers 31:7,17-18)”

Children

Sometimes one has to read a passage twice to believe what has been written in the Sacred Books of Judaism: what has been decreed the way to a holy life by the “sages of blessed memory… whose words are the natural sounds of Judaism” [131]:

Said Rabbi Joseph, “Come and take note: A girl three years and one day old is betrothed by intercourse. And if a Levir has had intercourse with her, he has acquired her. And one can be liable on her account because of the law prohibiting intercourse with a married woman. And she imparts uncleanness to him who has intercourse with her when she is menstruating, to convey uncleanness to the lower as to the upper layer [of what lies beneath]. If she was married to a priest, she may eat food in the status of priestly rations. If one of those who are unfit for marriage with her had intercourse with her, he has rendered her unfit to marry into the priesthood. If any of those who are forbidden in the Torah to have intercourse with her had intercourse with her, he is put to death on her account, but she is free of responsibility [M.Nid. 5:4].
Sanhedrin 7/55B [132]

R. Nahman bar Isaac said. “They made the decree that a gentile child should be deemed unclean with the flux uncleanness [described at Lev.15], so that an Israelite child should not hang around with him and commit pederasty [as he does].”
For said R. Zira, “I had much anguish with R. Assi, and R. Assi with R. Yohanan, and R. Yohanan with R. Yannai, and R. Yannai with R. Nathan b. Amram, and R. Nathan b. Amram with Rabbi [on this matter]: ‘From what age is a gentile child deemed unclean with the flux uncleanness [described at Lev.15]’? And he said to me, ‘On the day on which he is born.’ But when I came to R. Hiyya, he said to me, ‘From the age of nine years and one day.’ And when I came and laid the matter before Rabbi, he said to me, ‘Discard my reply and adopt that of R. Hiyya, who declared, “From what age is a gentile child deemed unclean with the flux uncleanness [described at Lev.15]? From the age of nine years and one day.”‘
[37A] Since he is then suitable for having sexual relations, he also is deemed unclean with the flux uncleanness [of Lev.15].”
Said Rabina, “Therefore a gentile girl who is three years and one day old, since she is then suitable to have sexual relations, also imparts uncleanness of the flux variety.”
That is self-evident!
Abodah Zarah 36B-37A [133]

The basis for these rulings is the following Mishnaic passage of Tractate Niddah (filth):

A girl three years and one day old is betrothed by intercourse. “A girl three years old may be betrothed through an act of sexual intercourse,” the words of R. Meir. And sages say, “Three years and one day old.”
And if a Levir has had intercourse with her, he has acquired her. And they are liable on her account because of the law prohibiting intercourse with a married woman. And she imparts uncleanness to him who has intercourse with her when she is menstruating to convey uncleanness to the lower as to the upper layer. If she was married to a priest, she eats heave offering. If one of those who are unfit for marriage has intercourse with her, he has rendered her unfit to marry into the priesthood. If one of all those who are forbidden in the Torah to have intercourse with her did so, they are put to death on her account. But she is free of responsibility.
If she is younger than that age, intercourse with her is like putting a finger in the eye.
(Mishnah Niddah 5:4) [134]

Thus, one “of the many important issues worked out in the Mishnah concerns proper conduct with women,” [135] and the “entire society of Judaism – that is, the community formed by the Torah – found in the Talmud those modes of thought and inquiry, those media of order and value, that guided the formation of public affairs and private life as well.” [136]

While it is reassuring to see there was at least some limit as to what the sages would declare holy and moral, this ruling had severe implications on the interpretation of other topics as well. The Tannaïtic Midrash Sifre to Numbers in §157 comments on the above quoted commandment of Moses to kill the Midianite women as well as the male children:

Now therefore, kill every male among the little ones, and kill every woman that has known a man by sleeping with him.(Num 31:17).
[This] refers to her who has slept with a man as well as her who is suitable for intercourse, even when she has not slept with a man…
But all the young girls who have not known a man by sleeping with him, keep alive for yourselves. From here R. Shimon b. Yohai used to say: a Proselyte girl who became a proselyte in the age of less than three years and one day, is rendered fit to marry into the priesthood.” [137]

According to the Tannaïte Rabbis, Moses therefore had ordered the Israelites to kill all women older than three years and a day, because they were “suitable for having sexual relations.” [138]
ـ

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

Bibliography:

J. Neusner, The Talmud of Babylonia, vol.XX.A, Tractate Baba Qamma, Atlanta: Scholars Press 1992, 111

[131] Ibid., vol.XXI.A-D, Tractate Bava Mesia, Atlanta: Scholars Press 1990, p.ix-x.

[132] Ibid., vol.XXIII.B, Tractate Sanhedrin 1984, 150. See also vol.XIX.A, Tractate Qiddushin 10a-b, 1992, 33. “Menstruating” here of course refers to the ritual “flux uncleanness” described in Lev.15.

[133] Ibid., vol.XXV.A, Tractate Abodah Zarah, 1991, 168. Emphasis original.

[134] J. Neusner, The Talmud of Babylonia. A complete outline, Part IV. The Division of Holy Things. B. Number 37. 1995, 704.

[135] Neusner 1993, 41.

[136] Neusner 1995, 7.

[137] Kuhn 1959, §157, 652f. My translation. In general, proselytes are not allowed to marry into the priesthood.

[138] Ibid., §157, footnote 86, 653.

زواج الثلاثة سنوات3.

———————–

يُطالعنا التلمود بما هو آت :

التلمود وزاج الثلاثة سنوات1.

البنت التي يبلغ عمرها 3 سنوات ويوم واحد يُمكن أن تتزوج و تُجامَع ، بل وتقترن بأخ زوجها المتوفى !!!

و أيضا :

التلمود وزاج الثلاثة سنوات2

الذّكر البالغ من العمر 9 سنوات ويوم واحد يمكن أن يتزوج من زوجة أخيه المتوفى .

المصدر :

الـ ” سانهدرين” الصحيفة 55 العمود b

.

تكوين 25 : 20

وَكَانَ إِسْحَاقُ ابْنَ أَرْبَعِينَ سَنَةً لَمَّا اتَّخَذَ لِنَفْسِهِ زَوْجَةً، رِفْقَةَ بِنْتَ بَتُوئِيلَ الأَرَامِيِّ، أُخْتَ لاَبَانَ الأَرَامِيِّ مِنْ فَدَّانِ أَرَامَ.

———–

كم كان عمر رفقة ساعتها ؟؟؟؟؟

3 سنوات !!!!!!

.

يقول الراباي شلومو يتسحاقي – المعروف بـ راشي – في تفسيره للنص أعلاه :
إسحاق كان يبلغ من العمر 37 سنة ساعة ولادة رفقة .

إسحاق إنتظر 3 سنوات إلى أن تصبح رفقة جاهزة للوطأ / المعاشرة الزوجية .

.

التلمود وزاج الثلاثة سنوات3.

الشكر للعضو *اسلامي عزي*

 

راجع هذا الموضوع

مريم وزواج الخمسة سنوات

 

.

أضف تعليق